Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
             
Z Ostrołęki na Światowe Dni Młodzieży


Witam. Na początek komunikat - sprostowanie informacji która pojawiła się w ostatnim czasie. Jak informuje internetowy serwis parafii w Rzekuniu, która zamówiła pociąg pielgrzymkowy z Ostrołęki do Częstochowy w nocy z 27 na 28 lipca 2016r - przejazd ten został odwołany. Jako powód podano znikomą liczbę chętnych na wyjazd na spotkanie z papieżem Franciszkiem w Częstochowie.
Według posiadanych przez Serwis Linia 29 informacji w obecnej chwili nie zostanie uruchomiony żaden pociąg specjalny z Ostrołęki na Światowe Dni Młodzieży.

Tymczasem zapraszam do obejrzenia zdjęć z tegorocznego Festynu Dworcowego, który odbył się w Ostrołęce 12 czerwca. Ten dzień był niepowtarzalną okazją do fotografowania pociągu specjalnego 2x VT627 na szlaku Ostrołęka - Grabowo. Praktycznie cały dzień spędziłem na szlaku fotografując wspomniany skład. Wykonał on aż cztery kursy a pogoda dopisała bez zarzutu. Jak można było się spodziewać, frekwencja była bardzo duża. Ponieważ wydarzenie to dotyczy węzła ostrołęckiego, dokładny opis wycieczki na Festyn Dworcowy i przebieg "polowania" z aparatem na pociąg specjalny zamierzam opisać w reportażu, który jest w przygotowaniu i ukaże się wkrótce.

Informuję również o przykrym fakcie ponownego zaprzestania prowadzenia ruchu towarowego do stacji Grabowo od końca marca. Podczas naszej wizyty na szlaku Ostrołęka - Grabowo 6 marca, szlak był przejezdny i używany. Jak dowiedział się Serwis Linia 29 lokalny odbiorca korzystający przez pierwsze trzy miesiące roku z kolei póki co nie złożył więcej zamówień. Doprowadziło to do konieczności ponownego odchwaszczenia szlaku na okoliczność przejazdu pociągu specjalnego.
Dobrym znakiem jednak jest to, że na projektowanie remontu linii z Ostrołęki do Chorzel zgłosiło się aż siedem chętnych firm. Przetarg dotyczył opracowania dokumentacji przedprojektowej dla projektu ”Modernizacja linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele” w ramach RPO Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Najtańsza była oferta firmy Idom Inżynieria i Architektura z Wrocławia.
Dokonany został więc kolejny krok w mozolnej drodze do stałej reaktywacji linii 35, węzła ostrołęckiego oraz podróży z Warszawy na Mazury przez Ostrołękę i Wielbark :-)

Dalsze nowości już wkrótce!
Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia lipiec 05 2016 19:40:06
(0) Komentarzy ˇ (168) Czytań  Drukuj
Festyn Dworcowy na start


Witam. Już w najbliższą niedzielę 12 czerwca w Ostrołęce rozpocznie się kolejny Festyn Dworcowy organizowany na terenie stacji PKP. Jak co roku skupiając się na części kolejowej, która najbardziej nas wszystkich interesuje - spieszę się poinformować co przygotowano w tym roku.

Oprócz wystawy taboru kolejowego przygotowanej przez PKP Cargo i PKP PLK S.A na najbliższej edycji festynu obecne będą również Koleje Mazowieckie wraz ze swoim stoiskiem na terenie Placu Dworcowego. Jak nakazuje już pewnego rodzaju coroczna tradycja - podczas Festynu Dworcowego nie może zabraknąć pociągów specjalnych, które są zdecydowanie największą atrakcją tego dnia. Miło mi poinformować, że już w niedzielę po trzyletniej przerwie pociągi ponownie pojadą do... Grabowa! Jest to niewątpliwie dobry wybór kierunku. Taka decyzja jest zapewne konsekwencją ponownego uruchomienia tego szlaku w styczniu tego roku. Jak wszyscy pamiętają przez ostatnie dwa lata podróżowaliśmy do Śniadowa autobusem szynowym VT628. Jednak z powodu wycofania wszystkich egzemplarzy tego taboru z eksploatacji, te szynobusy więcej nie zawiozą nas na Festynie. W tym roku obsługę trakcyjną zapewnią Koleje Mazowieckie w formie składu dwóch złączonych autobusów serii VT627. Przez otwarte okno co prawda nie będzie się dało powyglądać, ale co najważniejsze poza tym powinno być wciąż klasycznie i... pojemnie. Ponieważ frekwencja pociągów specjalnych czy to do Grabowa czy Śniadowa co roku przewyższała pojemność taboru tym razem powinno być nieco lepiej - za jednym razem będzie mogło pojechać około 200 pasażerów. Przejazdy będą bezpłatne.
Redakcja serwisu Linia 29 posiada już potwierdzony rozkład jazdy pociągów specjalnych, który będzie kształtował się następująco:

Pociąg 1:
Ostrołęka 13:00 Grabowo 13:20
Grabowo 13:40 Ostrołęka 14:00

Pociąg 2:
Ostrołęka 15:00 - Grabowo 15:20
Grabowo 15:40 - Ostrołęka 16:00

Pociąg 3:
Ostrołęka 17:00 Grabowo 17:20
Grabowo 17:40 Ostrołęka 18:00

Pociąg 4:
Ostrołęka 19:00 Grabowo 19:20
Grabowo 19:40 Ostrołęka 20:00


Wydarzenie to będzie stanowiło niecodzienną okazję do fotografowania składu 2x VT627 na szlaku Ostrołęka - Grabowo. Dojazd dla chętnych "zaliczenia" linii lub fotografowania zapewni pociąg osobowy KM 91665 rel. Tłuszcz (10:15) - Ostrołęka (11:41) z którego będzie się można przesiąść na pierwszy kurs pociągu specjalnego o godzinie 13:00. Jeśli chodzi o podróż powrotną dogodny powinien być pociąg KM 19666 rel. Ostrołęka (16:38) - Tłuszcz (18:18), lub dla chcących fotografować (czy pozwiedzać Grabowo) dłużej - pociąg KM 19668 Ostrołęka (19:35) - Tłuszcz (21:08) ze skomunikowaniem w Tłuszczu do Warszawy Wileńskiej (KM) i Centralnej (IC).
Uwaga! Z ostatniego kółka do Grabowa zaplanowanego na godz. 19:00 brak będzie możliwości powrotu z Ostrołęki pociągiem. Ostatni skład w kierunku Tłuszcza odjeżdża o godzinie 19:35.
Warto też nadmienić, że pociągi specjalne nie są skomunikowane w Ostrołęce z planowymi pociągami KM z / w kierunku Tłuszcza. Trzeba więc wziąć to pod uwagę przy planowaniu dojazdu lub powrotu z Grabowa.

Na zakończenie - dokładnie tak jak rok temu życzę udanej zabawy, wycieczki do Grabowa i niepowtarzalnych zdjęć!
Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 10 2016 23:00:42
(0) Komentarzy ˇ (266) Czytań  Drukuj
Czy przystanek Goworowo zostanie przesunięty bliżej miejscowości?


Witam! Ostatnio w mediach branżowych pojawiła się wzmianka na temat dość ciekawej kwestii związanej z linią 29. Myślę że warto ją tutaj nieco przybliżyć i rozwinąć.
Jak podaje niezależny dwumiesięcznik branżowy "Z biegiem szyn" podległe pod Samorząd Województwa Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego przygotowało plan optymalizacji rozmieszczenia przystanków kolejowych na terenie Województwa Mazowieckiego. Wśród 21 pozycji wyszczególniony został także leżący na linii Tłuszcz - Ostrołęka przystanek Goworowo. Dlaczego sprawa jest warta zainteresowania. Co za tym idzie oraz jakie są szanse na przybliżenie tego przystanku do miejscowości - już spieszę wyjaśnić.

Obecny peron przystanku osobowego Goworowo mieści się na 58,267 kilometrze linii w pobliżu wsi Pokrzywnica. Otoczony jest głównie polami. Odległość od goworowskiego rynku jest równa około 2,5 kilometra. Oznacza to że czas pokonania jej pieszo wynosi około 30-40 minut. W dodatku brak jest dogodnej i bezpiecznej drogi dojścia, ponieważ w zasadzie jedyną możliwość stanowi pobocze ruchliwej szosy Pasieki - Goworowo - Ostrołęka. Takie mało atrakcyjne położenie goworowskiego peronu jest konsekwencją carskich przepisów na temat lokowania stacji kolejowych w stosunku do miast. Dziś fakt ten sprawia, że przystanek jest opustoszały, korzystają z niego tylko sporadycznie pojedynczy pasażerowie z Pokrzywnicy i Rębisz - Kolonii. Pozostali pasażerowie zmuszeni są dojechać z peronu do centrum Goworowa samochodem lub rowerem. To wszystko sprawia, że transport kolejowy w Goworowie nie ma dziś praktycznie żadnego znaczenia.
Kolejnym ważnym faktem działającym na niekorzyść obecnego położenia przystanku jest również to, że jedyną drogą dojazdową do peronu jest fatalnej jakości gruntowa droga pokryta na części długości "kocimi łbami" - dalej nierówna i błotnista w czasie deszczu. Z tego względu pasażerowie z Goworowa i okolic korzystający z pociągów, częściej wybierają stację kolejową w Pasiekach, do której o wiele łatwiej i dogodniej jest dojechać samochodem.
Nawiązując do propozycji MBPR w kwestii przesunięcia przystanku, moim zdaniem istnieją dwa miejsca w których mógłby być wybudowany nowy peron. Żadne z tych miejsc nie znajduje się w Goworowie, bo de facto linia kolejowa nie biegnie administracyjnie przez teren tej miejscowości. Najbliższym punktem jest most kolejowy na Orzu znajdujący się w linii prostej około 1 km od zabudowań Goworowa. Lokalizacja ta jednak odpada ze względu na to, że okoliczne łąki pozbawione są jakiejkolwiek infrastruktury, oraz są terenami zalewowymi rzeki.

Pierwszym miejscem powstania nowego peronu mogłoby być natomiast skrzyżowanie linii kolejowej z drogą lokalną Goworowo - Pokrzywnica - Struniawy - Bobin w pobliżu wiaduktu w Goworówku. Odległość z rynku do tego miejsca wynosi 1,5 kilometra a więc przynajmniej 1 km bliżej niż do obecnej lokalizacji.
Drugim dogodnym miejscem mogłoby być skrzyżowanie linii kolejowej z drogą lokalną Goworowo - Brzeźno - Suchcice - Grodzisk w Wólce Brzezińskiej. Odległość z tego miejsca do rynku w Goworowie wynosi 1 km 400 metrów, więc ponad 1 km bliżej niż teraz.

W obu przypadkach - pomijając przybliżenie przystanku do miejscowości niezaprzeczalnym faktem jest to, że leżałby on w dość gęsto zabudowanych miejscowościach.

Czy któryś wariant doczeka się jednak realizacji? Władze województwa mazowieckiego popierają pomysł przybliżania peronów do miejscowości, ale nie przewidują przekazywania na ten cel dodatkowych środków. Zmiany te mogłyby więc zachodzić podczas prac modernizacyjno - rewitalizacyjnych na liniach kolejowych.

Zdaniem serwisu "Linia 29" pomysł zmiany położenia przystanku Goworowo jest bardzo dobry i niesie za sobą same korzyści. Dzięki temu mieszkańcy miejscowości zyskaliby bardziej dogodną możliwość podróży pociągiem do Wyszkowa i Warszawy a kolej mogłaby zyskać nowych pasażerów. Zwiększyłoby się również znaczenie transpotru kolejowego w Goworowie i okolicy.
Oprócz Goworowa w województwie mazowieckim do przesunięcia zostało wytypowanych przez MBPR jeszcze kilkanaście innych przystanków: między innymi Koziebrody na linii Nasielsk - Sierpc, Susk na linii Kutno - Sierpc, Wyszyny na linii Warszawa - Działdowo i Stok Lacki na linii Siedlce - Czeremcha.

Poniżej kilka zdjęć z opisywanego przystanku. Zdjęcia z 2010 oraz 2014 r. Od momentu ich wykonania przystanek zyskał nowe tablice z nazwą oraz nawierzchnię z płyt betonowych. Na zdjęciach widoczny także autobus szynowy VT627 oraz EZT EN57 zatrzymujące się w Goworowie.




Pozdrawiam!

Dodane przez Pawel_M dnia maj 28 2016 15:24:43
(0) Komentarzy ˇ (323) Czytań  Drukuj
Nowości ze szlaku Ostrołęka - Grabowo


Witam! Miło mi poinformować o najnowszej aktualizacji informacji i zdjęć w "Linii 29". Dawno nic się tutaj nie działo, dlatego tym bardziej nadszedł najwyższy czas na nowości. Aktualizacja w szczególności dotyczy działu o ostrołęckim węźle kolejowym a konkretniej szlaku Ostrołęka - Grabowo i stacji Grabowo. Pierwszą dobrą informacją jest to, że od stycznia 2016 r. nastąpiła reaktywacja kursowania pociągów towarowych na odcinku Ostrołęka - Grabowo. Składy kursują z częstotliwością kilka razy tygodniowo, jednak nie posiadam szczegółów co do dni oraz godzin kursowania. Dlatego będę wdzięczny za wszystkie informacje na ten temat, na pewno będą one pomocne w sfotografowaniu pociągu.

Informacje ze stacji w Grabowie będą już trochę smutniejsze. Jak się okazało podczas odwiedzin, w ruinę popada parterowy budynek kasy biletowej oraz towarowej. Gdy wizytowałem tę stację w 2010 roku posiadał on jeszcze kompletne i w miarę niezniszczone drzwi oraz okna. Nie ma już także zabytkowego rozkładu jazdy z 2000 r, który wisiał na bocznej ścianie. Stan budynku wskazuje na to, że z czasem może on zostać rozebrany.
Nastawnia dysponująca posiada okna zamknięte dużymi płytami. Przy wznowieniu ruchu pociągów zdjęto płyty z kilku okien umożliwiając obsługę rozjazdów oraz widok na przejazd kolejowy. Semafory wyjazdowe w okręgu dysponującym wyglądają na czynne. Stan nastawni wykonawczej nie pogorszył się natomiast praktycznie nic od ostatniej wizyty w 2010 r.

W związku z (deszczową) wizytą w Grabowie zaktualizowany został opis tej stacji. Do opisu dołączono 6 aktualnych fotografii przedstawiających obecny stan infrastruktury. Oprócz tego pojawił się artykuł opisujący 6 - kilometrowy szlak pomiędzy Ostrołęką a Grabowem oraz most kolejowy w Ostrołęce będący największym obiektem na linii 35. W opisie znajduje się 10 archiwalnych zdjęć z 2011 r. wykonanych podczas przejazdu pociągiem specjalnym, a także 7 "świeżych" fotografii - między innymi przedstawiających most. Dostęp do artykułu można uzyskać poprzez wejście do działu "Ostrołęcki węzeł kolejowy" oraz linię 35 Ostrołęka - Szczytno w panelu po lewej stronie, a także po kliknięciu w link na dole tego wpisu.
Do galerii dodałem wszystkie zaległości. Między innymi są zdjęcia pociągu pielgrzymkowego z Białegostoku do Częstochowy, przejeżdżającego przez Małkinię oraz kilka świeżych fotek wykonanych w bardzo mglisty dzień w pobliżu Dalekiego.

A poniżej kilka poglądowych zdjęć z Grabowa i okolic:



Linki:
Opis stacji Grabowo (wszystkie zdjęcia)
Artykuł na temat szlaku Ostrołęka - Grabowo i mostu kolejowego (wszystkie zdjęcia)


Pozdrawiam!

Dodane przez Pawel_M dnia marzec 07 2016 16:14:44
(0) Komentarzy ˇ (547) Czytań  Drukuj
Telewizja o reaktywacji linii Ostrołęka - Szczytno


Witam! Około rok temu na stronach "Linii 29" podawałem informację na temat modernizacji linii Ostrołęka - Szczytno. Była to dobra wiadomość dająca nadzieję na ożywienie węzła ostrołęckiego, oraz reaktywację połączeń z Ostrołęki na Mazury. Dziś już wiemy, że nie były to puste słowa. Modernizacja linii 35, co nas bardzo cieszy od pewnego czasu postępuje od stacji Wielbark w stronę Chorzel. Tam natomiast powstaje rozległa Podstrefa Przasnyskiej Strefy Gospodarczej. Wiadomo, że obszar ten będzie połączony ze stacją Chorzele bardzo rozbudowaną bocznicą kolejową. Z posiadanych przez "Linię 29" informacji wynika, że wjazd do strefy ma się odbywać od strony Wielbarka. Miejsce to będzie generowało na pewno bardzo duży ruch towarowy.
Ponieważ kolejarze zapowiadają wyremontowanie linii aż do Ostrołęki, stanie się to też idealną okazją do reaktywacji połączeń osobowych do Szczytna, a nawet do Olsztyna, Rucianego - Nidy i Pisza. Po kilkunastu latach wrócą pociągi. Wrócą także pasażerowie, którzy z pewnością po kilkunastu latach chętnie będą korzystać z atrakcyjnych połączeń na zmodernizowanej linii prowadzącej w bardzo atrakcyjny turystycznie region kraju.
Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiego materiału TVP na temat powstającej w Chorzelach podstrefy gospodarczej oraz od dawna oczekiwanych planów powrotu pociągów Ostrołęka - Szczytno!



Pozdrawiam

i z niecierpliwością oczekuję inauguracyjnego przejazdu w pociągu wspomnianej relacji! :-)

Dodane przez Pawel_M dnia luty 29 2016 20:03:47
(0) Komentarzy ˇ (532) Czytań  Drukuj
Pociąg pielgrzymkowy w Ostrołęce


Dnia 14 listopada 2015 Zarząd PKP Intercity uruchomi dodatkowe pociągi pielgrzymkowe na okoliczność 32. Pielgrzymki Kolejarzy na Jasną Górę. Jeden z takich pociągów zostanie uruchomiony w relacji Białystok - Częstochowa Stradom. Z uwagi na zamknięty odcinek Tłuszcz - Sadowne pociąg ten pojedzie trasą okrężną - linią 34 przez Małkinię, Ostrów Mazowiecką i Ostrołękę. Skład zatrzyma się na stacji w Ostrołęce o godzinie 9:18. Postój potrwa 10 minut z uwagi na zmianę kierunku jazdy.
Następnie pociąg uda się linią 29 do Tłuszcza i linią 10 przez Legionowo do Warszawy. Postoje handlowe na naszej linii odbędą się na stacjach Ostrołęka, Przetycz (tylko w jedną stronę), Wyszków i Tłuszcz.
Na odcinku Białystok - Warszawa skład będzie prowadzony czeską lokomotywą spalinową serii 754. Rozkład jazdy w rejonie węzła ostrołęckiego przedstawia się następująco:

MPS 14108/9 PIELGRZYMKOWY 2 Relacja Białystok - Częstochowa Stradom
Małkinia p.7:23 o. 8:15
Ostrów Mazowiecka 8:39 (na biegu)
Ostrołęka p.9:18 o.9:28
Przetycz p. 10:05 o.10:17
Wyszków p. 10:41 o.10:41
Tłuszcz p. 10:59 o.11:00

Podróż powrotna odbędzie się dzień później - 15 listopada według rozkładu jazdy:

MPS 41110/1 PIELGRZYMKOWY 2 Relacja Częstochowa Stradom - Białystok

Tłuszcz p.17:30 o.18:00
Wyszków p.18:18 o.18:19
Ostrołęka p.19:20 o.19:37
Ostrów Mazowiecka 20:17 (na biegu)
Małkinia p.20:41 o.21:01

Pełen rozkład jazdy możliwy jest do pobrania pod poniższymi linkami:

MPS 14108/9 PIELGRZYMKOWY 2 Relacja Białystok - Częstochowa Stradom
MPS 41110/1 PIELGRZYMKOWY 2 Relacja Częstochowa Stradom - Białystok

Będzie to niewątpliwie niepowtarzalna okazja do zrobienia zdjęć na liniach 34 oraz 29. Ponownie po trzech latach w Ostrołęce zagości prawdziwy pociąg z lokomotywą i wagonami, jednocześnie będzie to pierwszy w historii pociąg spółki PKP Intercity który przejedzie przez Ostrołękę.

Pielgrzymom życzę więc udanej podróży, a fotografom niepowtarzalnych zdjęć!
Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia listopad 09 2015 19:07:33
(3) Komentarzy ˇ (951) Czytań  Drukuj
Lato 2015 w Ostrołęckim Węźle Kolejowym


Witam. Niedawno rozpocząłem serię "Lato 2015 w Ostrołęckim Węźle Kolejowym". Z tej okazji zapraszam wszystkich do galerii fotograficznej, gdzie ukazało się kilkanaście nowych zdjęć z linii Tłuszcz - Ostrołęka. Wykonywałem je na odcinku Wyszków - Ostrołęka, w szczególności w pobliżu Gierwat, Goworowa, Pasiek oraz przystanku Prabuty Góry. Odwiedziłem także linię Ostrołęka - Małkinia, lecz niestety nie udało się upolować tam żadnego składu. O ile czas pozwoli mam nadzieję nadrobić tę zaległość. Uprzedzając pytania - składy na tej trasie nieustannie jeżdżą "całodobowo", ale częstotliwość i godziny, w których się pojawiają są bardzo różne.
Pośród nowych zdjęć nie mogło zabraknąć dokumentacji tegorocznych przejazdów specjalnych do Śniadowa, podczas trwania 6 edycji Festynu Osiedla Stacja. Podobnie jak rok temu pociągi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i pomimo tego, że przez większą część dnia padał ulewny deszcz, szynobus jeździł pełny. Niestety jeśli potwierdzą się doniesienia na temat odstawienia wszystkich pojazdów serii VT628 jeszcze do końca 2015 r., to mieliśmy po raz ostatni okazję podróżować tym taborem podczas festynu.
W tym roku nie opracowałem fotorelacji z festynu, ponieważ wybrałem się tylko na szybką rundkę do Śniadowa, oprócz tego ogólny kształt imprezy nie różnił się zbytnio od tego co widzieliśmy w 2014.

Uwaga podróżni! W okresie 3-18 sierpnia będą planowe zamknięcia szlaku Pasieki - Ostrołęka, oraz Przetycz - Ostrołęka. W tych dniach na wyżej wymienionych odcinkach za odwołane pociągi KM będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. Przed podróżą należy upewnić się co do aktualnego rozkładu jazdy na stronie przewoźnika: http://www.mazowieckie.com.pl/pl/rozk-ad-jazdy-poci-g-w-km-wa-ny-w-dniach-27-vi-31-viii-2015-r. Przejazd autobusami komunikacji zastępczej odbywa się na podstawie ważnych biletów kolejowych.

Z posiadanych przez Serwis Linia 29 informacji wynika, że celem zamknięć będzie naprawa bieżąca toru na odcinkach Przetycz - Pasieki, Pasieki - Gierwaty i podniesienie prędkości drogowej do 80 km/h dla pociągów osobowych na tym ostatnim.

Mam nadzieję, że nowy baner dobrze wpłynie na odświeżenie wizerunku "Linii 29" oraz będzie ściślej z nią związany - opracowany został na podstawie zdjęcia pociągu towarowego mijającego przystanek Prabuty - Góry.

Tymczasem zapraszam do przeglądania nowości oraz zapraszam wkrótce, na najbliższą aktualizację w której przybliżony będzie temat powstawania... Skansenu Kolei Wąskotorowej w Dalekim :-)

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia lipiec 28 2015 11:13:56
(7) Komentarzy ˇ (1309) Czytań  Drukuj
Festyn Dworcowy 2015


Witam wszystkich! W najbliższą niedzielę o 12:00 na terenie Placu Dworcowego oraz Dworca PKP w Ostrołęce wystartuje szósta edycja Festynu Dworcowego.
Jak zwykle w naszej zapowiedzi skupiamy się przede wszystkim na części kolejowej. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym głównym gwoździem programu będą przejazdy pociągu specjalnego do Śniadowa. Połączenie to będzie obsługiwane spalinowym autobusem szynowym VT628. Zapewne część osób zechce wybrać się na tegoroczny festyn w celu "zaliczenia" linii do Śniadowa, dlatego też poniżej zamieszczam rozkład jazdy pociągów specjalnych, oraz wykaz dogodnych połączeń od stacji Warszawa Wileńska:

Ostrołęka o. 14:30 - Śniadowo p. 15:16
Śniadowo o. 15:26 - Ostrołęka p. 16:12

Ostrołęka o. 16:22 - Śniadowo p. 17:08
Śniadowo o. 17:18 - Ostrołęka p. 18:04

Ostrołęka o. 18:14 - Śniadowo p. 19:00
Śniadowo o. 19:10 - Ostrołęka p. 19:56

Przesiadki z pociągów z / do Tłuszcza / W-wy Wileńskiej:


Warszawa Wileńska o. 10:55 - Tłuszcz p. 11:42 (KM 19753)
Tłuszcz o. 11:55 - Ostrołęka p. 13:53 (KM 91657) ---> Ostrołęka o. 14:30 - Śniadowo p. 15:16

Śniadowo o. 15:26 - Ostrołęka p. 16:12 ---> Ostrołęka o. 16:25 - Tłuszcz p. 18:25 (KM 19666)
Tłuszcz o. 19:07 - Warszawa Wileńska p. 19:55 (KM 91724)

Warszawa Wileńska o. 13:19 - Tłuszcz p. 14:06 (KM 19711)
Tłuszcz o. 14:17 - Ostrołęka p. 16:15 (KM 91659) ---> Ostrołęka o. 16:22 Śniadowo p. 17:08

Warszawa Wileńska o. 14:41 - Tłuszcz p. 15:29 (KM 19715)
Tłuszcz o. 15:43 - Ostrołęka p. 17:57 (KM 91661) ---> Ostrołęka o. 18:14 - Śniadowo p. 19:00

Śniadowo o. 19:10 - Ostrołęka p. 19:56 ---> Ostrołęka o. 20:02 - Tłuszcz p. 22:00 (KM 19668)
Tłuszcz o. 22:05 - Warszawa Wileńska p. 22:53 (KM 91728)

Uwaga: Ze "środkowego" pociągu relacji Śniadowo (17:18) - Ostrołęka (18:04) nie ma bezpośredniej przesiadki w kierunku Tłuszcza - dalszą podróż można kontynuować dopiero pociągiem odjeżdżającym z Ostrołęki o 20:02.

Poniższy wykaz ma wyłącznie charakter orientacyjny. Brak jest gwarancji, że w przypadku opóźnienia pociągi będą na siebie oczekiwały na stacji Ostrołęka. Nie ponosimy także odpowiedzialności w przypadku skrócenia relacji lub odwołania którejś pary pociągów przez organizatora imprezy.

Uwaga! Na odcinku Tłuszcz - Mostówka - Tłuszcz kursuje zastępcza komunikacja autobusowa. Autobusy odjeżdżają spod dworca PKP w Tłuszczu.


Dodatkową atrakcją z tych kolejowych mają być przejazdy drezyną spalinową Towarzystwa Dróg Żelaznych na trasie od przejazdu kolejowego za Zespołem Szkół nr. 3 do mostu na Narwi przed stacją Grabowo. Oprócz tego PKP Cargo zapowiada wystawę taboru kolejowego.
Pełen spis atrakcji i plan czasowy festynu dostępny jest w naszym Kalendarzu.

Pozdrawiam i życzę wszystkim udanej zabawy na Festynie Dworcowym w Ostrołęce!


Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 19 2015 23:44:51
(0) Komentarzy ˇ (1571) Czytań  Drukuj
Odcinki Mostówka - Ostrołęka oraz Ostrołęka - Chorzele zostaną zmodernizowane


Ponad 130 mln euro z Regionalnego Programu Operacyjnego może usprawnić regionalną komunikację kolejową na Mazowszu. Zarząd Województwa Mazowieckiego i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny na realizację programu polepszenia przewozów przy wsparciu unijnych środków z RPO WM 2014-2020. Przedsięwzięcie rekomenduje m.in. budowę odcinka linii kolejowej do Portu Lotniczego w Modlinie

- Rozpoczynamy nową perspektywę finansową UE. W regionalnym programie operacyjnym zawartych jest 135 mln euro na rozwój szeroko rozumianych projektów kolejowych - na rozwój linii kolejowych, modernizację, nowoczesnego taboru kolejowego i budowę zapleczy technicznych. - mówi marszałek Adam Struzik. - Podpisaliśmy z PKP PLK list intencyjny, który ma służyć temu, aby w odpowiedniej kolejności, w odpowiedni sposób realizować kolejne Inwestycje modernizacyjne. To określa jasny plan działań. Wskazane linie kolejowe będą służyły głównie aktywizacji rozwoju gospodarczego i oczywiście poprawie warunków przejazdu naszych podróżnych, bo każda modernizacja linii kolejowych oznacza również skrócenie czasu podróży.

Obie strony - PKP Polskie Linie Kolejowe SA i zarząd województwa mazowieckiego - deklarują podjęcie wspólnych działań, dzięki którym nie tylko poprawi się infrastruktura kolejowa na Mazowszu, ale także zwiększy się wykorzystanie transportu kolejowego w województwie mazowieckim.

- PLK w ostatnim roku zrealizowała ważne projekty za ponad 7 mld zł zapewniające rekordowo krótkie połączenia Mazowsza m.in. z Pomorzem, Dolnym i Górnym Śląskiem, Małopolską. Równie ważne są też linie regionalne i lokalne, które trzeba odnowić. Najlepiej wskazać je mogą gospodarze regionu będący jednocześnie organizatorami przewozów. - mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik Zarządu PLK.

W liście ujęte są inwestycje, które będą mieć znaczący wpływ na rozwój tego typu transportu, a których realizacji oczekują obie strony. Są to: budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa/Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin, rewitalizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock, modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele oraz prace na trzech liniach kolejowych: linii nr 28 na odcinku Wieliszew – Zegrze, linii nr 29 na odcinku Mostówka – Ostrołęka i linii nr 36 na odcinku Ostrołęka – Śniadowo.

Inwestycje te mają być finansowane ze środków unijnych w ramach RPO WM 2014-2020.

Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego


Dodane przez Pawel_M dnia luty 27 2015 09:25:15
(0) Komentarzy ˇ (2159) Czytań  Drukuj
Minął ósmy rok "Linii 29"!


Witam ponownie! Z lekkim opóźnieniem miło mi poinformować, że niedawno minęło dokładnie osiem lat od momentu, jak "Linia 29" pojawiła się w internecie. Zapewne niektórzy pamiętają, że dwa lata temu ukazał się artykuł opisujący początki i ważniejsze wydarzenia z życia linii jak i strony. Dziś zapraszam do przeczytania podobnych wspomnień - tylko, że przedstawiających dokładnie początki tej strony oraz fakty, które przyczyniły się do tego, że powstała :)

Przy okazji dzisiejszej aktualizacji zapraszam do poprawionego opisu przystanku osobowego oraz bocznicy szlakowej Jelonki położonej na linii 34 Ostrołęka - Małkinia. Do opisu dołączyłem 9 kolejnych zdjęć przedstawiających aktualny stan przystanku w roku 2014, a także jako nowość - jedyne do tej pory zdjęcia bocznicy do żwirowni. Wycieczka do Jelonek, którą odbyłem w ubiegłe lato pozwoliła zdementować niesprawdzone informacje, że nie ma już śladów po tej bocznicy oraz, że przed zjazdem na teren żwirowni nie istniały żadne rozjazdy. Umieszczone zdjęcia pozwalają ponadto porównać stan tego przystanku z roku 2012 oraz dwa lata później - na pierwszy rzut oka widać ile swojego po rewitalizacji linii odzyskała przyroda.
Ponadto zaktualizowałem opis przystanku Gocły, do którego dołączyłem także dwa aktualne zdjęcia z ubiegłego roku.

Z informacji zawartych na stronie PKP PLK SA wynika, że w planach zamknięciowych na rok 2015 jest kilka pozycji związanych z linią Tłuszcz - Ostrołęka. Oprócz tego, że będą likwidowane bieżące nieprawidłowości torowiska, wady defektoskopowe, czy uzupełnianie podsypki, to kilka pozycji z tego wykazu jest szczególnie ciekawych. Okazuje się, że zarządca infrastruktury planuje wyremontować most kolejowy: w kilometrze 41,625 (most na rzece Wymakracz niedaleko stacji Przetycz), a także przeprowadzić naprawę główną przejazdów w kilometrze 54,219 w miejscowości Czernie, oraz w kilometrze 71,352 w Czarnowcu koło Ostrołęki.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku przeprowadzono między innymi naprawę główną przejazdu kolejowego w Pasiekach w kilometrze 49,7, który od wielu lat był w fatalnym stanie.
Terminy zamknięć będą przypadać na lipiec i sierpień 2015 r.

Pozdrawiam i zapraszam do przeglądania "Linii 29"!


Dodane przez Pawel_M dnia luty 25 2015 19:19:01
(0) Komentarzy ˇ (1946) Czytań  Drukuj
PKP PLK przygotuje objazd przez Łapy i Ostrołękę


Witam! Po dość długim czasie nieobecności powracam z dobrymi wiadomościami, które od niedawna krążą w kolejowym świecie. Otóż jak donosi PKP PLK SA - jest możliwość, że pociągi towarowe ponownie pojadą linią nr 36 przez Łapy i Ostrołękę. Fakt ten miałby się zbiegać wraz z rozpoczęciem drugiego etapu modernizacji linii E75 na odcinku Sadowne Węgrowskie - Białystok. Przypomnę, że od 12 października jest całkowicie wyłączony z ruchu odcinek Tłuszcz - Łochów, oraz znacznie ograniczona przepustowość stacji Tłuszcz (przelot przez stację dla pociągów towarowych jest możliwy tylko torami nr 6 i 8). Obecnie objazdy pociągów do Białegostoku prowadzone są przez Ostrołękę i Ostrów Mazowiecką, przez Pilawę - Łuków - Czeremchę, a częściowo nawet przez Olsztyn.

W związku z nową trasą objazdową PKP PLK wymieni kompleksowo torowisko na 18-kilometrowym odcinku Ostrołęka - Żyźniewo. W planach jest także otwarcie stacji Czarnowo Undy leżącej w 57 kilometrze linii 36. W założeniu linia ma otrzymać prędkość drogową 80 km/h. Rozstrzygnięcie przetargu na przygotowanie nowej trasy objazdowej jest planowane na II połowę 2015 r. Objazdy więc mogłyby ruszyć już w roku następnym.

Co nowego w rozkładzie jazdy 2014/2015?

W dniu 15.12.2014 wchodzi w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Oprócz lekkiej kosmetyki godzin odjazdów dotychczasowych pociągów, jako nowość została dodana jedna para relacji Tłuszcz - Ostrołęka. Nowe pociągi będą odjeżdżać z Ostrołęki o godzinie 10:00, oraz z Tłuszcza o 11:55. Pozwoli to załatać dwie największe luki między pociągami, takie jakie do tej pory są w Ostrołęce między godz. 7:21 a 12:17, oraz w Tłuszczu między godz. 9:20 a 14:11. Cały rozkład jazdy można zobaczyć na stronie Kolei Mazowieckich pod adresem http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-14-xii-2014r-14-iii-2015r.html.

W ostatnim czasie odbył się plebiscyt "Kolej na 2022", gdzie można było głosować na najciekawsze projekty związane z rozwojem kolei w Polsce. W województwie mazowieckim największą ilość głosów zdobył projekt "MAZ3 - Kolej Północno - Wschodnia" zakładający:

-przywrócenie do stanu użyteczności linii 35 na odcinku Ostrołęka - Chorzele;
-rewitalizację linii 34 na odcinku Ostrołęka - Małkinia;
-odbudowę linii 34 na odcinku Treblinka - Sokołów Podlaski
-budowa łącznicy nr. 514 Prostyń Bug - Treblinka, oraz łącznicy która umożliwiłaby bezpośredni wjazd z kierunku Siedlec w kierunku Białegostoku na posterunku Prostyń Bug.

Projekt ten jest dość odważny, biorąc pod uwagę, że zaledwie kilka lat temu zarówno łącznica 514, jak i linia Małkinia - Treblinka - Sokołów Podlaski zostały rozebrane, a w kilku miejscach dawnego nasypu przebiegają już nowe drogi.

Szczegóły na stronie projektu: http://kolej2022.pl/projekty/mazowieckie/400-projekt-nr-maz-3-kolej-polnocno-wschodnia

Wśród propozycji znalazł się również jeszcze jeden projekt dotyczący naszego węzła. Zaproponowano w nim doprowadzenie kolei do centrum Ostrołęki, wraz z budową przystanku końcowego Ostrołęka Śródmieście. W uzasadnieniu projektu znalazło się stwierdzenie, że inwestycja ta mogłaby poprawić dostępność kolei w największym mieście północno-wschodniego Mazowsza. Obecnie zainteresowanie koleją w Ostrołęce jest znikome między innymi z powodu niekorzystnego położenia stacji kolejowej. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia sięgałby 200 mln zł. Wraz z nową linią powstałyby łącznice umożliwiające wyjazd z przystanku Ostrołęka Śródmieście bezpośrednio w kierunku Tłuszcza, Grabowa, oraz na obecną stację PKP.

Strona projektu: http://kolej2022.pl/projekty/mazowieckie/401-projekt-nr-maz-4-doprowadzenie-kolei-do-centrum-ostroleki

Zapraszam także do galerii, która została zaktualizowana o 42 nowe zdjęcia - wszystkie wykonane od II połowy sierpnia do dnia dzisiejszego.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia listopad 28 2014 21:57:35
(2) Komentarzy ˇ (1767) Czytań  Drukuj
Strona 1 z 20 1 2 3 4 > >>
Ostatnie aktywne tematy


  Forum/Wątek Autor Oglądane Odpowiedzi Ostatni post
Kolej w Ostrołęce
Powrót pociągów towarowych ...
Pawel_M
1487 4 15-03-2016 18:31
Pawel_M
O linii nr. 29 Tłuszcz-Ostrołęka
remont linii 29 w 2016r.
raf
3315 1 15-03-2016 12:51
Pawel_M
Linki
Linia kolejowa nr 36
Kruklanki
227 0 25-02-2016 22:37
Kruklanki
Kolej w Ostrołęce
gdzie dokumenty ze zlikwido...
edward
308 0 25-02-2016 10:59
edward
Linki
Linia kolejowa nr 49
Kruklanki
373 0 18-02-2016 12:47
Kruklanki

Szukaj na forum:
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Wielbark - pożegnanie kolei
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 31
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

3472004 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies