Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
             
Bocznica "Pole"


Bocznica "Pole" jest to potoczna nazwa bocznicy stacyjnej odchodzącej od stacji kolejowej w Wyszkowie do kilku zakładów przemysłowych położonych na obrzeżach tego miasta. Ma około 1,5 kilometra długości i nie jest zelektryfikowana. Tor bocznicowy odgałęzia się od torów stacyjnych, obok przejazdu kolejowego przy nastawni dysponującej "Wz" i ostrym łukiem odbija w lewo. Następnie idzie on linią prostą. Jako pierwszy odchodzi tor łączący do zakładu przetwórstwa pasz (d. "Bacutil"), następnie do ciepłowni. Kilkaset metrów dalej znajduje się grupa trzech torów używana do wykonywania manewrów. We wspomnianej grupie mieści się stara, nieczynna waga wagonowa. Nieopodal wagi odchodzi tor łączący do Wyszkowskiego Centrum Materiałów Budowlanych (WCMB), na terenie którego mieści się garaż dla lokomotywy zakładowej 409Da. Około dwustu metrów dalej, grupa torów z powrotem zbiega się w jeden. Bocznica jest zakończona kozłem oporowym. Wszyskie rozjazdy leżące na bocznicy, oraz w grupie torów są typu ręcznego, obsługiwane przez drużynę pociągu lub manewrowego.
Spośród wszystkich trzech zakładów, do których doprowadzone są tory łączące, z transportu kolejowego najczęściej korzysta ciepłownia. Zakłady przetwórstwa pasz nie używają bocznicy już od wielu lat. Do roku 2009 do WCMB regularnie przyjeżdżały pociągi z tynkiem maszynowym prowadzone przez niemieckiego przewoźnika Ost Hannoversche Eisenbahn (OHE Transport). Przewozy te były wykonywane lokomotywami Bombardier TRAXX. Wjazd z bocznicy na stację Wyszków osłaniany jest tarczą manewrową semaforową.
Potoczna nazwa opisywanej bocznicy pochodzi od okolicy, przez które przebiega - od wschodniej strony otaczają ją rozległe tereny polne.

Zdjęcia bocznicy
Kliknij w miniaturkę, a otworzy się zdjęcie wraz z opisem

© Linia 29 . Kopiowanie zabronionie!

Dodane przez Pawel_M dnia lipiec 08 2010 14:12:20
() Komentarzy ˇ (7837) Czytań  Drukuj
Komentarze


Brak komentarzy.
Dodaj komentarz


Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny


Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2016
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 36
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

4123791 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies