Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Festyn Dworcowy 2014 - podsumowanie imprezy


Kolejna - piąta już edycja Festynu Dworcowego w Ostrołęce przypadła na dzień 15 czerwca 2014 roku. Na poprzednich dwóch edycjach imprezy nie byłem obecny - bo jak to na codzień zawsze coś "wypadło". W tym roku postanowiłem, że pojadę i porównam organizację oraz przebieg imprezy obecny z tym z lat 2010 i 2011. Dodatkowym zachęceniem było uruchomienie pociągu specjalnego w relacji Ostrołęka - Śniadowo w ilości aż trzech par. Stwarzało to możliwość wykonania kilku nowych ujęć w Śniadowie.

Wyjazd zaplanowałem w niedzielę rankiem, pierwszym pociągiem z Tłuszcza do Ostrołęki, ale jak to przeważnie jest, nie obyło się bez przygód. Niestety korekta rozkładu jazdy, jaka weszła w życie z tym dniem nie przewidywała skomunikowania z Warszawy na pociąg odjeżdżający z Tłuszcza do Ostrołęki o godzinie 6:54. Pociąg ten meldował się w Wyszkowie dokładnie o 7:30, więc wpadłem na pomysł podjechania do Lucynowa lub Wyszkowa autobusem z Warszawy Wileńskiej i złapania pociągu na którejś z tych stacji. Na przystanku autobusowym pojawiłem się tuż po godzinie 6:00, lecz na pierwszy kurs do Wyszkowa przyszło poczekać aż do 6:40. Początek dnia był, można uznać pechowy, bo kiedy przejeżdżaliśmy przez przejazd w Lucynowie obejrzałem tylko końcówki odjeżdżającego pociągu. O "pogonieniu" go do Wyszkowa nie było mowy. Szynobus dystans ten pokonuje w około 6-7 minut, a autobus drogowy potrzebował na to 15-stu.

Na dworcu w Wyszkowie czekał kolega Patryk. Gdy już okazało się, że pociąg przed chwilą odjechał nie było innego wyjścia, jak czekać dwie i pół godziny na następny. Czas ten spędziliśmy na wyszkowskiej stacji, na której na zdjęciach ostatnio byłem dosyć dawno bo w roku 2011. Akurat po niedługim czasie przyjechał luźny ET22-1144 z Ostrołęki do Tłuszcza. Można było więc powiedzieć że nie ma tego złego... uciekł nam pociąg, ale dzięki temu złapaliśmy zielonego "byczka", który jest coraz rzadszym widokiem na torach.

Punktualnie o 9:46 przy peronie zatrzymał się pociąg 11347, który był obsługiwany przez pojedynczego VT627. Podróżowało nim już kilku miłośników kolei z Siedlec i Warszawy, a także znikoma ilość pasażerów. Trwająca ponad godzinę jazda do stacji docelowej wydłużyła się o kilka minut na stacji Dalekie, gdzie nasz pociąg doznał awarii. Na szczęście została ona dość szybko i sprawnie usunięta, dzięki czemu kontynuowaliśmy podróż. Po przyjeździe do stacji Ostrołęka zauważyliśmy ekipę z TDŻ montującą stoisko w hali poczekalni dworca. Na jednym z torów towarowych odbywała się próba hamulca pociągu towarowego do Goworek. Uznaliśmy, że rozsądnym byłoby pójść do czoła i sfotografować go. Jak pomyśleliśmy, tak się stało. Na czele składu stał świeży ET22-1089.

Tymczasem na peronach dworca, przygotowania do imprezy nabierały tempa. Na torze przy budynku stacji ustawiono drezynę ręczną, która później była jedną z atrakcji festynu. Na Placu Dworcowym ustawiono stoiska z pamiątkami a także z "małą gastronomią". Była także scena, na której co chwilę odbywały się występy i konkursy. Nie przywiązywaliśmy do nich zbyt dużej wagi, bo dla nas bardziej interesująca była część kolejowa. Tuż po godzinie 13:00 w Ostrołęce zameldował się VT628-003/013, który o 14:30 miał obsłużyć pierwszy pociąg specjalny do Śniadowa. Specjalnie na tę okoliczność uruchomiono kasę biletową, w której wydawano bilety kartonikowe obowiązujące w pociągu.

Im bliższa była godzina odjazdu, tym więcej pasażerów zajmowało miejsca w szynobusie. Punktualnie o 14:30 wyświetlono sygnał zezwalający. Tocząc się z niewielką prędkością 20 km/h opuściliśmy stację Ostrołęka. Do samego Żyźniewa prędkość była niewiele większa. Dopiero za tym przystankiem zaczął się dobry bezstykowy tor pozwalający rozwinąć szybkość aż 80 km/h. Dwuramienny semafor wjazdowy do Śniadowa nakazał zmniejszyć prędkość do 40 km/h. Okazało się, że skład został przyjęty na tor nr. 2. Powrót do Ostrołęki już za 10 minut, ale wraz z kilkoma kolegami stwierdziliśmy, że zostaniemy w Śniadowie do następnego kursu. Ponieważ była to kwestia około dwóch godzin, nie było sensu wracać od razu do Ostrołęki. Znacznie sensowniejszym pomysłem było sfotografowanie szynobusu podczas wyjazdu ze Śniadowa, a następnie łapanie go na wjeździe. Pogoda była mało fotogeniczna - było pochmurno i co jakiś czas "próbował" padać deszcz. Na szczęście podczas spaceru po stacji, w czasie którego poszliśmy pod nastawnię wykonawczą oraz na wjazd od strony Łomży nie zdążyliśmy zmoknąć :-). Dwie godziny w Śniadowie wykorzystaliśmy na nasycenie się klimatem podlaskiej linii kolejowej.

Wjazd najbliższego pociągu planowany był na 17:08. Postanowiliśmy, że sfotografujemy go z przejazdu kolejowego położonego około kilometr za peronami. Dzięki całkowitemu zachmurzeniu nieba okazało się to możliwe - tym razem aura ułożyła się po naszej myśli. Do powrotu zostało niewiele czasu, bo odjazd miał się odbyć już o 17:18. Mieliśmy więc 10 minut na to, żeby dobiec na stację, zrobić jeszcze kilka pamiątkowych zdjęć i wsiąść do pociągu. Wszystko poszło zgodnie z planem i już o 18:04 byliśmy w Ostrołęce. Za chwilę VT628-003/013 wyruszył w ostatni i chyba zarazem najbardziej obłożony kurs do Śniadowa. Stwierdziłem, że dla odmiany nagram film z odjazdu aby mieć pamiątkę również tego typu.

O godzinie 19:50 opuściliśmy piątą edycję trwającego w najlepsze Festynu Dworcowego zajmując miejsca w ostatnim tego dnia pociągu powrotnym do Tłuszcza. Dokładnie na piętnaście minut przed odjazdem przyjechała do nas jeszcze zamówiona wcześniej pizza - stały punkt programu w czasie wielu wycieczek kolejowych.

Tym akcentem pożegnaliśmy Ostrołękę. Festyn Dworcowy uważam za udany, choć sądząc po ilości osób zwiedzających, to pogoda chyba zniechęciła wielu do przybycia. Dobrze, że kolejowe imprezy towarzyszące jak przejażdżki drezyną i pociąg do Śniadowa cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Niestety znacznie mniejszy był udział spółek kolejowych - dla porównania z 2011 rokiem nie zorganizowano pokazowego wypadku na przejeździe kolejowym. Żaden z przewoźników poza PKP Cargo nie zapewnił również zwiedzania taboru (a i w tym przypadku wystawa była baardzo skromna). Mimo to wspaniały klimat przejazdu do Śniadowa sprawił, że impreza była udana. Do zobaczenia za rok!

Fotografie
Kliknij na miniaturkę, aby wyświetlić zdjęcie wraz z opisem





© Linia 29 . Kopiowanie zabronionie!

Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 28 2014 11:01:07
() Komentarzy ˇ (3362) Czytań  Drukuj
Komentarze


Brak komentarzy.
Dodaj komentarz


Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny


Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2016
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 36
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

3951904 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies