Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Zdjęcia ze szlaku Ostrołęka - Grabowo


Szlak Ostrołęka - Grabowo

Odcinek linii 35 między Ostrołęką i Grabowem liczy równe 6 km. Jest to jeden z dwóch używanych obecnie odcinków tej linii. Kursują po nim wyłącznie pociągi towarowe do lokalnego odbiorcy w Grabowie.
Na początku 2016 roku po dwuletniej przerwie reaktywowano przewozy towarowe na wspomnianym odcinku. Wcześniej kompletnie nieużywany szlak zdążył porządnie zarosnąć krzewami i różnymi chwastami. W marcu 2016 r. miałem okazję zobaczyć jak wygląda szlak po reaktywacji ruchu. Okazało się, że zarośla zostały wycięte, choć ich obecność wzdłuż szlaku sugeruje, że stan "zakrzaczenia" był naprawdę duży. Uzupełniono oraz wymieniono także pojedyńcze podkłady. Ogólnie torowisko jest jednak w złym stanie technicznym. Na szlaku obowiązuje prędkość do 20 km/h/ Natężenie ruchu towarowego do Grabowa kształtuje się na poziomie kilku pociągów tygodniowo. Na szlaku Ostrołęka - Grabowo znajduje się most kolejowy na rzece Narew.

Sygnalizację na szlaku stanowią: semafor świetlny wjazdowy "E" do stacji Ostrołęka, tarcza ostrzegawcza świetlna "ToE" - oba te sygnalizatory są sprawne. Od strony Grabowa jest to semafor wjazdowy kształtowy, oraz kształtowa nieruchoma tarcza ostrzegawcza. Na semaforze wjazdowym jak i tarczy brak jest tabliczek z oznaczeniami (posiadają odpowiednio oznaczenie "A" oraz "ToA"). Z posiadanych informacji wynika, że semafor wjazdowy do Grabowa od pewnego czasu jest niesprawny a wjazd odbywa się na rozkaz pisemny "S". Obok semafora wjazdowego znajduje się ciemna tarcza ostrzegawcza przelotowa. Co ciekawe obecna tarcza ostrzegawcza kształtowa została zainstalowana dopiero po likwidacji ruchu pasażerskiego na tej linii. Wcześniej w tym miejscu znajdowała się bowiem świetlna tarcza ostrzegawcza "ToA", na co dowodem jest to historyczne zdjęcie z galerii www.natorze.eu - http://www.natorze.eu/displayimage.php?pid=472.
Sprawna tarcza ostrzegawcza świetlna po zabraniu z Grabowa została najprawdopodobniej użyta na innej linii kolejowej.

Most kolejowy
Most kolejowy w Ostrołęce jest największym obiektem inżynieryjnym znajdującym się w ostrołęckim węźle kolejowym. Jest położony na linii D29-35 Ostrołęka - Szczytno i przez wiele lat służył jako jedyna przeprawa przez Narew dla pociągów odjeżdżających z Ostrołęki w kierunku stolicy tysiąca jezior.
Odległość od stacji Grabowo wynosi 1 km, natomiast od stacji Ostrołęka - 5 km. Dojście do mostu jest możliwe bulwarem spod nowego mostu drogowego w centrum Ostrołęki. Odległość wynosi 2 km.
Most posiada trzy przęsła podpierane przez dwa przyczółki oraz dwa betonowe filary. Obiekt jest konstrukcji kratownicowej. Jego długość wynosi 240 metrów. Na całej długości mostu umieszczone są odbojnice. Są to dodatkowe toki szyn, ułożone wewnątrz właściwego toru, których zadaniem jest ograniczenie skutków ewentualnego wykolejenia pociągu. Po obu stronach toru przewidziano miejsce na przejścia technologiczne wykonane z drewnianych desek.
Najprawdopodobniej dawniej wzdłuż mostu poprowadzona była linia niskiego napięcia, lub linia telefoniczna, ponieważ znajdują na nim się jeszcze wieszaki.

Most jest w złym stanie technicznym, obowiązuje po nim prędkość 20 km/h. Zapewne jest to spowodowane postępującą, widoczną korozją elementów budowy. Występują również bardzo duże ubytki na przejściach technologicznych - wstęp na most jest więc bardzo niebezpieczny. Mimo tego, jest on często wykorzystywany przez mieszkańców jako przejście pomiędzy Olszewem Borki, a centrum i zachodnimi osiedlami Ostrołęki. Niestety, most jest niszczony przez wandali, są na nim liczne "malowidła" grafitti - nawet w górnych częściach konstrukcji.

Od 9 czerwca 2001 po moście nie odbywa się ruch pociągów pasażerskich. Jest on sporadycznie wykorzystywany do prowadzenia ruchu towarowego do stacji Grabowo. Dnia 19 czerwca 2011 roku, po raz pierwszy od 10 lat na moście pojawił się pociąg osobowy uruchomiony z okazji Dni Ostrołęki. Kolejne pociągi specjalne przejeżdżały przez niego w 2012 oraz 2013 roku.
Ponieważ most ten jest jednym z najbardziej okazałych obiektów w okolicy, jest często fotografowany, także podczas ślubnych sesji zdjęciowych.



Kliknij w miniaturkę, a otworzy się zdjęcie wraz z opisem

Stan na 2011 rok:
Wykonane podczas przejazdu pociągiem specjalnym







Stan na 2016 rok:


© Linia 29 . Kopiowanie zabronionie!

Dodane przez Pawel_M dnia marzec 07 2016 13:09:52
() Komentarzy ˇ (1111) Czytań  Drukuj
Komentarze


Brak komentarzy.
Dodaj komentarz


Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny


Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2016
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 36
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

4032508 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies